FAQ2019-05-16T13:24:42+00:00

FAQ

Her kan du finde ofte stillede spørgsmål ud fra et gruppenummer.

Toneren ser anderledes ud2019-06-04T08:18:33+00:00

Toneren ser anderledes ud og “klikker” ikke fast i tromleenheden.

Gør følgende:
Toneren er en nyproduceret kompatibel toner. Den har en anden låseanordning end den originale/genopfyldte toner, og klikker derfor ikke fast, men dette er ikke en fejl, sådan er den designet og det påvirker ikke funktionen. Tryk blot toneren ned på plads i tromleenheden og installerer den som normalt.

Striber eller utydelig udskrift2019-05-16T11:43:45+00:00

Jeg har lige sat en ny patron i printeren og udskrifterne ser ikke rigtige ud, der er striber eller farveren er ikke rigtige.

Gør følgende:

Kontroller at forseglings tapen er fjernet fra toppen af patronen. Tapen er gul eller orange.  

Indsæt patronen igen og kør en rensning.

Hvis de foregående patroner har være kørt helt tomme før de blev udskiftet, kan det være nødvendigt at kører et par rensninger før udskrifterne bliver pæne.  

Patronerne indeholder kun blæk, hvis printhovedet i printeren er defekt, hjælper det ikke at udskifte patronerne. 

Slå automatisk firmware opdatering fra2019-06-04T09:06:24+00:00

Hvis printeren opdatere firmwaren er der stor sandsynlighed for at den efterfølgende ikke kan bruge de uoriginal’e printerpatroner, selv om de virkede fint før printeren blev opdateret.

Hvis printeren er tilsluttet et netværk, og Web Services er blevet aktiveret, søger printeren som standard automatisk efter opdateringer.

Printeren viser tom eller lav toner2019-05-16T11:45:26+00:00

Printeren viser lav eller tom toner selv om jeg lige har sat en ny toner i printeren

Gør følgende:

Printeren har ikke registeret at du har skiftet toneren og har derfor ikke nulstillet tælleren i printeren.

1. Sluk printer.

2. Åben printeren. ( som hvis du ville skifte toneren )

3. Tryk og hold "Go" knappen nede.

4. Mens du stadig holder på "Go" Tænd printeren. ( Alle lamperne lyser )

5. slip "Go" knappen.

5. Tryk 2 gange på "Go" og vent et par sekunder

6  Tryk 5 gange på "Go"  ( Toner lav lamperne slukker, og papir lampen lyser eller blinker )

7. Luk printeren, og du er klar til at printe

Printeren viser lav / eller tom toner2019-06-04T08:41:09+00:00

Jeg har lige sat en ny toner i printeren og den viser stadig lav toner / tom toner.

Gør følgende:
Printeren har ikke registeret at toneren er blevet skiftet og tælleren i printeren er ikke blevet nulstillet:

For at nulstille tælleren gør følgende:

1.  Åben lågen ind til toneren.

2.  Tryk på knappen “Clear/Back”

3. Tryk på knappen “Start”

3. Tryk på Pil op eller pil ned, til der står “00” i displayet på printeren.

4. Tryk på knappen “Ok”

5. Luk lågen

Så skulle printeren vise fuld igen.

Printeren siger indsæt patron eller forkert patron installeret2019-06-04T07:59:16+00:00

Hvis printeren nægter at printe og siger “installer patron”, “ukendt patron” eller lignende,

selvom det er den rigtige patron der er installeret i printeren.

Gør følgende:

Problemet skyldes dårlig kommunikation mellem patron og printer.

Fjern patronen fra printeren, rengøre kontaktfalden på bagsiden af patronen med et tørt stykke papir, sluk printeren, fjern USB stik, vent min 30 sek. Tænd printeren igen, indsæt patron.

Det er ofte ikke muligt at vurdere hvilken patron der er årsag til fejlen, hvis begge patroner skiftes samtidigt, derfor bør der ved fejlsøgning hvor begge patroner er udskiftet, anvendes en gammel patron sammen med en af de nye.

Hvis printeren fortsat afviser patronen kan det skyldes en fejl på patronen og så skal den ombyttes.

Nogle printere har meget svage kontaktpunkter, dette kan medføre at de afviser velfungerende patroner, især Miljøpatroner.

 Hvis du gentagende gange oplever at printeren afviser patroner, bør du ikke bruge Miljøpatroner i den printer.

Printeren siger forkert eller ingen patron installeret2019-05-16T11:45:43+00:00

Hvis printeren nægter at printe og siger "installer patron", "ukendt patron" eller lignende,
selvom det er den rigtige patron der er installeret i printeren.

Gør følgende:

Problemet skyldes dårlig kommunikation mellem patron og printer.
Fjern patronen fra printeren, rengør kontaktfalden på bagsiden af patronen med et tørt stykke papir, sluk printeren, fjern USB stik, vent min 30sek. Tænd printeren igen, indsæt patron.
Det er ofte ikke muligt at vurdere hvilken patron der er årsag til fejlen, hvis begge patroner skiftes samtidigt, derfor bør der ved fejlsøgning hvor begge patroner er udskiftet, anvendes en gammel patron sammen med en af de nye.
Nogle printere har meget svage kontaktpunkter, dette kan medføre at de afviser velfungerende patroner, især Miljøpatroner. Prøv at folde et stykke papir et par gange og sæt det klemme under klappen når patronen sættes i printeren så patronen bliver trykket lidt hårdere ind mod kontaktfladen.

Hvis dette ikke løser problemet er der en fejl på patronen og den skal ombyttes hos forhandleren.

Printeren registrerer ikke patronen2019-05-16T11:45:36+00:00

Jeg hart lige sat en ny patron i printeren men printeren siger udskift patron.

Gør følgende:

Tryk på ok, tag patronen ud og sæt den tilbage igen.

Printeren kan nu advare om at du bruger uoriginale patroner. 

Tryk ok, indtil der spørges om du ønsker at fortsætte.


Bekræft at du ønsker at bruge patronen. ( obs hvis du blot trykker på Enter, vil du afvise at anvende patronen)

Printeren registrerer ikke patronen2019-05-16T11:45:32+00:00

Jeg har lige sat en ny patron i printeren og printeren siger, "kan ikke registrerer" eller "indsæt patron". 

Gør følgende:

Tag patronen ud og luk lågen, åben lågen og indsæt patronen igen langsomt.

OBS Hvis der er en arm eller bøjle på patronen hvor der står "push" skal patronen trykkes på plads ved at trykke på denne arm.

Hvis printeren stadig ikke vil accepterer at patronen er udskiftet, så sluk printeren og vendt et minut og prøv så igen.    

Printeren melder at patronen er tom2019-06-04T08:15:19+00:00

Printeren melder at patronen er tom “før tid”

Gør følgende:
Hold Stop/Reset-knappen nede indtil meddelelsen forsvinder og fortsæt udskrivningen. Printeren ved ikke hvor meget blæk der er i patronen.

Patronen er først tom, når der ikke længere kommer blæk på papiret.

Printeren melder at patronen er tom2019-06-04T08:19:43+00:00

Printeren melder at patronen er tom, den røde lampe lyser eller lign.

Gør følgende:
1. Sluk printeren.
2. Åben printeren. ( som hvis du ville skifte toneren )
3. Tryk og hold “Go” knappen nede.
4. Mens du stadig holder på “Go” Tænd printeren. ( Alle lamperne lyser )
5. Når en af lamperne slukker, kan du slippe “Go” knappen. ( lamperne går ud )
5. Tryk 2 gange på “Go” og vent et par sekunder ( Lamperne lyser igen )
6  Tryk 7 gange på “Go”  ( Lamperne slukker igen )
7. Luk printeren

 

Printeren meddeler ”Lavt blækniveau”2019-05-16T11:44:08+00:00

Printeren meddeler ”Lavt blækniveau” 
 

Gør følgende:

Meddelelsen ignoreres ved at trykke på ”OKAY”-knappen. Patronen er fyldt!

Da patronen indeholder langt mere blæk end originalpatronen, kan printeren melde at patronen er tom længe inden den virkelig er det.

Bekræft at du ønsker at fortsætte ved at trykke ”Okay”.

Printeren meddeler ”Brugt HP patron”2019-05-16T11:44:19+00:00

Printeren meddeler ”Brugt HP patron”

Gør følgende:

Meddelelsen ignoreres ved at trykke på ”OKAY”-knappen.

Printeren afviser patronen2019-06-04T08:13:18+00:00

Jeg har lige sat nye patroner i printeren og printeren afviser eller kan ikke genkende en eller flere nye patroner

Gør følgende:

  1. Tag de nye afviste patroner ud af printeren, og sæt de gamle patroner i printeren igen.
  2. Luk låget og lad printeren registrere patronerne.
  3. Åben låget og fjern de gamle patroner og sæt de nye patroner på plads igen og luk låget

  

Hvis printeren stadig afviser de nye patroner gør følgende:

  1. Tag de nye patroner ud af printeren.
  2. På toppen af patronen er der en rød pil der peger på et lille sort felt.
  3. Tag en skarp kniv og lav forsigtigt et snit igennem det sorte felt i den retning som pilen viser.
  4. Sæt patronerne tilbage i printeren og luk låget.
Printeren accepterer ikke patronen2019-05-16T11:45:07+00:00

Hvis printeren ikke vil acceptere patronen/ blæklampen lyser:

Gør følgende:

Tag patronen ud af printeren og tør chippen af med et stykke tørt papir.

Sluk printeren og tænd den igen.

Sæt patronen tilbage i printeren.

Hvis dette ikke afhjælper problemet, skyldes det sandsynligvis en fejl på patronen og denne bør ombyttes hos forhandleren.

Printer viser tom toner2019-06-04T08:17:12+00:00

Jeg har lige sat en ny toner i printeren og printeren siger at den er tom.

Gør følgende:

Printeren har ikke registeret at toneren er blevet skiftet og har derfor ikke nulstillet tælleren.

Gør følgende for at nulstille tælleren:

1. Åben lugen ind til toneren

2. På printerens kontrolpanel, tryk på “Clear/Back” knappen.

3. Find den relevante toner ved hjælp af pile tasterne.  Bk ( K ) = sort, C = Blå, M=Rød, Y=Gul.

    Der er to versioner af alle farvene, med og uden H til sidst.

Vælg altid den version med H, da printeren ellers vil vise at toneren er tom mens den stadig er halvt fuld.

4. Tryk på “OK” og bekræft med “1”

5. Luk lugen igen.

Printer skriver blæksystem fejl2019-06-04T08:03:28+00:00

Printeren skriver “Blæk system fejl” 0xc19a00xxx

og vil ikke printe eller kopiere

Gør følgende:
Dette er ikke en fejl på blækpatronen men en fejl i printeren
Prøv at nulstille printeren på følgende måde:

Mens printeren er tændt, træk strømstikket ud af printeren
Tryk og hold på “OK” og “HJÆLP” knappen, sæt stikket tilbage i printere og slip knapperne.

Hvis printeren ikke starter af sig selv, så vent lidt og tænd så for printeren

Printeren vil nu køre en opstart hvor du bl.a. skal vælge sprog og land.
Derefter burde fejlen forsvinde.

Printer advarer om Garanti på blækket er udløbet2019-06-04T08:32:04+00:00

Printerten kan advare om at garantien på blækket er udløbet.

Gør følgende:
Dette er ikke en fejl på patronen.

Tryk på OK eller følg anvisningen på skærmen, og bekræft at du ønsker at forsætte.

Patronen er svær at få trykket på plads2019-05-16T11:45:48+00:00

Hvorfor er patronen svær at få trykket på plads i printeren?

Gør følgende:

Patronen er forseglet med en klar folie der bliver punkteret første gang patronen installeres i printeren,
Derfor skal der trykkes lidt til første gang patronen sættes i printeren.

Folien skal ikke fjernes før patonen installeres, da dette kan medfører blæk spild

Patronen drypper2019-06-04T08:43:46+00:00

Jeg pakker patronen ud og tager den ud af holderen og der drypper lidt blæk ud af bunden på patronen.

Gør følgende:
Det er vigtigt at fjerne forseglings tape’n fra toppen af patronen, før patronen tages ud af holderen.

Hvis patronen har været opbevaret et lunt sted kan der være lidt overtryk i patronen. Ved at fjerne forseglings tape’n udlignes dette tryk.

OBS Slå Autoupdate fra på printeren !2019-05-16T11:45:52+00:00

OBS det er vigtigt at slå HP Autoupdate fra på printeren,
updates fra HP kan gøre dine uoriginale patroner uanvendelige.

Gør følgende:

HP officejet Pro 8610 / 8620 / 8630:

HP officejet Pro 8610 / 8620 / 8630:
1. Tryk på (HP ePrint), tryk på OK, tryk på Settings (Indstillinger),
og tryk derefter på HP Opdatering på printerens kontrolpaneldisplay.

2. Tryk på HP Opdatering og derefter på "Fra". ( HP Opdatering er som standart sat til "til" )

HP officejet Pro 8600:

Tryk på Indstillinger, tryk på Product Updates (Produktopdateringer), tryk
på Auto Update (Auto-opdater), og kontroller at Automatically (Automatisk) ikke er slået til

Melder hukommelsesfejl i forbrugsvare2019-06-04T09:07:31+00:00

Printere nægter at udskrive og skriver hukommelsesfejl i forbrugsvare.

Gør følgende:
HP har uploaded en fejlbehæftet firmware der gør at printeren ikke vil snakke med de uoriginale printerpatoner.

Gå ind på HP hjemmeside og find listen over firmware til din printer ( eller bare brug google )

Download og installer den gamle firmware fra d. Apr 21, 2016.

Så virker alt igen.

Kan ikke registrere en eller flere patroner2019-05-16T11:45:57+00:00

Printeren bliver ved med at sige "Kan ikke registrerer" en eller flere af de nye patroner selv om de er sat korrekte i 

Gør følgende:

Brother har sendt de samme printermodeller på markedet 4 gange,

hver gang har de ændret på printeren så den ikke kan genkende og registrerer de uoriginale patroner der fandtes på markedet på det tidspunkt.

Hvis din printer ikke kan registrerer en eller flere af patronerne,

skyldes det at printeren er nyere end patronerne, og så kan de patroner ikke anvendes i den printer og skal ombyttes.

De nyeste patroner, der passer i alle version af printerene, kan kendes ved at knappen på toppen af patronen er Grå,

på de ældre versioner af patronerne er knappen typisk Orange.

Installationsvejledning for 364XL / 920XL patroner2019-06-04T08:31:19+00:00

Installationsvejledning for 364XL / 920XL patroner

Gør følgende:

Trin 1.  Tag den gennemsigtige beskyttelses film af patronen.

Trin 2.  Fjern den gule tape som dækker lufthullet først, VIGTIGT!  (så overtryk udlignes)

Trin 2.  Tag først derefter beskyttelses bøjlen af patronen (Fjernes bøjlen før tapen, kan blæk sive ud)

Trin 3.  Installere de forskellige farvepatroner på deres respektive pladser. Vær sikker på at patronen er klikket helt på plads i hullet.

Hvorfor viser printeren at patronen er tom, selv om det er en helt ny patron de er installeret2019-06-04T08:11:53+00:00

Hvorfor viser printeren at patronen er tom,  selvom det er en helt ny patron der er installeret

Eller viser fejl E16 , U161, U162 ?

Gør følgende:

Inkjet Special Miljøpatroner er genanvendte originale patroner, som er blevet renset testet og genopfyldt. Printeren kan se at det er en genanvendt patron og ved derfor ikke hvor meget blæk, der er i patronen.

Printeren kan nemlig ikke måle hvor meget blæk der er i en patron, men printeren ved hvor meget blæk den bruger, og hvor meget blæk der er i en ny original patron, og så regner den sig frem til det estimerede blækindhold i patronen.

Derfor vil printeren sige at patronen er tom, eller nægte at vise et estimeret blækindhold når du anvender Miljøpatroner.

Det er ikke en fejl på patronen.

På Canon printere skal du trykke på “fortsæt” knappen på printeren i 5 sekunder for at slå advarslen fra.

På Canon Multifunktions printere skal du blot trykke på “stop/reset” knappen på printeren i 5 sekunder for at slå advarslen fra.

Hvis fejlen ikke forsvinder ved blot at trykke på knappen, så start en udskrivning,

når der kommer en fejlmeddelelse på computeren tryk på knappen ind til meddelelsen forsvinder.

Så er du klar til at printe.

Forkert patron installeret2019-06-04T08:27:10+00:00

Printeren meddeler ”Patron mangler” eller ”Forkert patron installeret” (kan ikke læse patronen)

Gør følgende:
Tag patronen ud af printeren og tjek om der er smuds på chippen,

tør evt chippen af med en blød klud eller køkkenrulle.

Geninstallér patronen og luk printerdækslet.

Hvis det ikke virker, prøv at slukke prnteren på stikkontakten og fjern USB stikket, og lad den stå uden strøm i min 30 sek.

Tænd printeren igen.

Fejl i udskrift2019-06-04T08:37:52+00:00

Hvis udskriften er mangelfuld eller farverne ikke ser rigtige ud:

Gør følgende:
1 Kontrollér at tape’n er fjernet fra lufthullet på patronen.

2 Kør en rensning eller to.

3 Tag patronen ud af printeren og tap den mod en gammel avis eller lignende, for at fjerne eventuelle luftlommer, og installere patronen igen.